Wat is Whole Body Cryotherapie?

Whole Body Cryotherapie Whole Body Cryotherapie is het bevorderen van het zelfgenezend vermogen van het lichaam door het frequent kortstondig bloot te stellen aan extreme kou. De extreme kou activeert het afweersysteem. Dit principe wordt al duizenden jaren toegepast van Japan tot Rusland en de Scandinavische landen. De droge kou van de cryocabine is goed te doorstaan, zelfs makkelijker dan koud douchen.

De werking van Whole Body Cryotherapie

Whole Body Cryotherapie geeft je een krachtige lichamelijke reboot omdat je afweersysteem extreem reageert op de -85c  in de cryocabine. Het immuunsysteem wordt geactiveerd, er worden extra enzymen, neurotransmitters en zuurstof aan het bloed toegevoegd. Het lichaam detoxt, ontstekingen nemen af, blessures herstellen sneller, de huid verbeterd, pijnklachten nemen sterk af en je algemene vitaliteit en energie nemen toe.

Dit gebeurt er als ons lichaam de extreme kou in de Whole Body Cabine ervaart:

Whole Body Cryotherapie 2

1. Zenuwuiteinden in je huid (koudereceptoren) slaan alarm: je bent in levensgevaar! Je lichaam reageert met wat de 'vlucht of vecht' respons wordt genoemd. Het immuunsysteem wordt geactiveerd.

Whole Body Cryotherapie - temperatuur

2. Het bloed trekt zich terug naar de vitale organen in de romp en gaat sneller stromen. De bloedtemperatuur kan wel tot 40 ˚C stijgen.

Whole Body Cryotherapie 3

3. De koortsachtige temperatuur in combinatie met het geactiveerde immuunsysteem bestrijdt effectief virussen in ons bloed, net als bij griep.

Whole Body Cryotherapie verrijkt bloed

4. Het lichaam brengt hormonen en enzymen in de bloedbaan om het herstel te bevorderen. Het ontstekingsniveau in het lichaam daalt. Door vrijgekomen endorfine en serotonine wordt pijn bestreden en het geluksgevoel gestimuleerd.

Whole Body Cryotherapie zuurstof

5. Ook het zuurstofgehalte in de organen stijgt doordat het bloed sneller stroom en zo meer zuurstof afgeeft. Bloed dat rijk is aan zuurstof en nutriënten herstelt beschadigd weefsel sneller.

Na 3 minuten verruil je de vrieskou voor kamertemperatuur. En dan?

Whole Body Cryotherapie betere doorbloeding6. Bloed stroomt met hoge snelheid terug naar armen en benen; bloedvaten die mogelijk verstopt waren, kunnen door de verhoogde druk weer open gaan.

Whole Body Cryotherapie afvalstoffen afvoeren7. Je verrijkte bloed wat bovendien sneller stroomt, voert afvalstoffen beter en sneller af. Er treedt een detox op van het lichaam.

Whole Body Cryotherapie soepele huid8. Oud collageen wordt afgevoerd en nieuw aangemaakt. Als je meerdere malen per week de cabine in gaat neemt het aantal bruine vetcellen toe. De elasticiteit van de huid neemt hierdoor toe waardoor de huid er beter uit gaat zien en kleine rimpeltjes verdwijnen. Door de betere doorbloeding krijg je meer kleur.

9. Door het sneller stromende bloede krijgt je stofwisseling een boost, waardoor je extra calorieën verbrandt.

10. Eventuele stagnaties in energiebanen verminderen door de elektrische stroom, veroorzaakt door het grote temperatuurverschil tussen de huid en de binnenkant van het lichaam. Goed voor je organen!

Ontdek ook de kracht van cryotherapie

Onze missie is het gezonder, fitter, sterker en gelukkiger maken van mensen, onze passie de kracht van cryo. Wij maken cryotherapie bereikbaar voor iedereen die er baat bij heeft. Klik hieronder voor de online shop van Dr.Freeze Utrecht voor de prijzen en actuele aanbiedingen.