Prestatie verbeteren

Je sportprestaties verbeteren met met Whole Body Cryotherapie. Veel topsporters hebben dit al jaren als onderdeel van hun trainingsprogramma. Dr.Freeze maakt dit ook bereikbaar voor jou. Ga regelmatig in onze cryocabine en je hebt meer power in trainingen en wedstrijden. Je herstelt sneller na de wedstrijd, hebt minder blessures en revalideert er sneller van.

Voordelen Whole Body Cryotherapie voor sporters

Sporters die Whole Body Cryotherapie in hun trainingsschema's hebben opgenomen, geven aan dit vanwege onderstaande effecten te doen:

1. Fitter en scherper.
Whole Body Cryotherapie maakt dat je meer zuurstof hebt en je lichaam in betere conditie is. Ook je concentratie verbetert ervan. Dat dit van positieve invloed is op je sportprestaties mag duidelijk zijn.

2. Sneller herstel.
Je lichaam herstelt sneller van wedstrijden en trainingen waardoor je er minder last van hebt en eerder klaar bent voor je volgende training of wedstrijd. Je trainingsprogramma kan dus intensiever worden wat je prestaties zal verbeteren.

3. Beter herstel.
Je herstelt niet alleen sneller maar ook beter, op dieper niveau. Whole Body Cryotherapie geeft je spieren extra zuurstof, afvalstoffen worden sneller afgevoerd, extra hormonen en enzymen zorgen voor een helende werking. Door kwalitatief beter herstel ben je als sporter ook minder gevoelig voor blessures.

4. Minder pijn.
Sporters die intensief hun sport beoefenen hebben veelal pijnklachten. De meeste sporters leren hiermee leven en/of gebruiken pijnstillers. Whole Body Cryotherapie blijkt heel vaak te werken als een natuurlijke pijnstiller. Enerzijds vermindert het pijngevoel van regelmatig cryotherapie, anderzijds neemt de pijn ook daadwerkelijk af door het intensievere herstel.

5. Effectiever en aangenamer dan een ijsbad.
Al tientallen jaren gaan veel topsporters in een ijsbad, ook vanwege bovengenoemde redenen. Alleen moet je best lang erin liggen, duurt het herstel van een ijsbad al gauw 24 uur en het is niet erg aangenaam. Een cryotherapiesessie duurt maar 3 minuten, is veel aangenamer dan natte kou en je bent er binnen een kwartiertje van hersteld.

Topsporters die cryotherapie volgen

Veel bekende topsporters volgen Whole Body Cryotherapie, bijvoorbeeld:

• Max Verstappen
  • Lebron James
  • Cristiano Ronaldo
  • Koen Verwey
  • Michael Phelps
  • Denise Kielholtz

(Licentie foto's: CC BY-SA 4.0)

Max_Verstappen
James_Le_Bron
Cristiano_Ronaldo
Denise_Kielholtz
Michael_Phelps
Koen_Verweij

Wetenschappelijke onderbouwing

De wetenschap doet al jaren onderzoek naar de effecten van Whole Body Cryotherapie op het lichaam. Whole Body Cryo werkt positief bij ontstekingen en pijn, in het bijzonder bij beschadigde zachte weefsels zoals pezen, gewrichten en aanhechtingen tussen bot en spier. Whole Body Cryotherapie versnelt het herstel. Hierdoor zijn minder ontstekingsremmers en pijnstillers nodig. Cryotherapie in combinatie met fysiotherapie geeft bovendien een korter herstel na een sportblessure.

Deze conclusies staan in de grote desktop studie “Whole-Body Cryotherapy in Athletes: From Therapy to Stimulation. An Updated Review of the Literature”. In deze studie zijn de resultaten van maar liefs 66 wetenschappelijke onderzoeken naar de invloed van WBC op het lichaam en sportbeoefening met elkaar vergeleken. Zie voor het hele onderzoek op: www.ncbi.nlm.nih.gov