Coronastress verminderen met cryotherapie

/ / /
Comments Closed
Coronastress verminderen met cryotherapie

Hoe kun je coronastress verminderen met cryotherapie?

Al door één keer in de week de cryocabine in te gaan, zal de coronastress verminderen en voel je je bovendien een stuk positiever. Hoe dat werkt? De belangrijkste oorzaak ligt in het feit dat je door extreme kou endorfine aanmaakt. Endorfine is het snelst werkend anti-stress hormoon. Cortisol brengt je lichaam in de stresstoestand, endorfine haalt je weer uit de stress. Daarom daalt je stresslevel flink als je regelmatig in de cryocabine gaat. Endorfine werkt ook nog eens pijnstillend dus mocht je ook lichamelijk pijn hebben, dan krijg je dat effect er ook nog bij.

Behalve minder stressvol, is de kans groot dat je een stuk vrolijker van de cryotherapie wordt. Je maakt door de extreme kou namelijk ook een flinke dosis serotonine aan. Dit wordt ook wel het gelukshormoon genoemd. Stress heeft een negatieve invloed op de aanmaak van serotonine maar door de cryotherapie maak je het weer extra aan. Niet alleen voel je je dan beter, serotonine zorgt er onder andere ook voor dat je beter slaapt, minder hoofdpijn hebt en stimuleert je seksleven. Allemaal goede redenen om regelmatig de cryocabine in te gaan!

Kennismakingsaanbiedingen Dr.Freeze

Dr.Freeze heeft een aantal mooie aanbiedingen waarmee je voordelig kennis kunt maken met Whole Body Cryotherapie en zo je coronastress bestrijden. Kies hieronder voor de vestiging Arnhem of Utrecht.

Meer weten over coronastress bestrijding?

Vind je het tof om de cryocabine uit te komen proberen maar zou je ook wel meer willen weten over stress en stressbestrijding? Lees dan hier een uitgebreid artikel over stress op onze website. Je vindt er ook links naar andere interessante artikelen, onder andere over cortisol.

Heb jij dusdanig last van coronastress dat je allerlei nare gedachten krijgt die je niet meer van je af kunt zetten? Neem dan onmiddellijk contact op met je huisarts.

Coronastress verminderen met cryotheraqpie